The Sims 4: Włóczkowe Historie Akcesoria. Fotele bujane i Wspominanie

Jeżeli zainteresowały was dotychczasowe wpisy związane z pracami nad The Sims 4: Włóczkowe Historie Akcesoria, to na pewno ucieszy was fakt, że na forum The Sims pojawił się kolejny post.

Tym razem SimGuru Conor zdradził kilka szczegółów odnośnie foteli bujanych i Wspominania.


Witajcie ponownie w wątku poświęconym Akcesoriom Społeczności, The Sims 4: Włóczkowe Historie. Dzięki waszym głosom znamy już nazwę rozszerzenia i sądzimy, że jest świetna!

Chciałbym przypomnieć, że tworzenie gier nie jest proste. To dość zwiły proces, który czasem wymaga udoskonaleń. W przypadku wspomnianych Akcesoriów, wciąż jesteśmy na wczesnym etapie prac. Chcę przez to zaznaczyć, że działamy intensywnie, a poniższe treści mogą z różnych powodów się zdezaktualizować. Nie przeciągając… Zacznijmy omawiać dzisiejszy temat, czyli bujane fotele!

Społeczność zagłosowała już na to, jak taki fotel będzie wyglądał. Jeżeli przypadkiem umknęła wam ta wiadomość, przypominam zwycięski projekt.

A tak modele prezentują się obecnie…

Nie martwcie się, ostatecznie będzie o wiele bardziej przypominać naszą grafikę koncepcyjną. W naszym zespole nazywamy to „rzeczą do dopracowania”.

Jak można się domyślić, fotele bujane będą zachowywać się jak … fotele bujane. Wiem, śmiałe stwierdzenie! Nie sądzę więc, że trzeba tu cokolwiek szczegółowo wyjaśniać, chociażby w jaki sposób taki fotel działa, dlatego powiem po prostu, że jest to krzesło, które się kołysze.

Porozmawiajmy zatem o dotyczącej ich rozgrywce, ponieważ to wspomniane, charakterystyczne zachowanie powoduje, że staje się interesująca.

Siedzenie na bujanym fotelu jest dla Simów relaksującym zajęciem, więc Nastrójniki związane z dyskomfortem, smutkiem lub złością znikają o wiele szybciej. Dzięki nim również Simowie zyskują bonus do Umiejętności Dziewiarskich, więc upewnijcie się, że odpowiednio z tego skorzystacie. Spróbujcie wybudować specjalny pokój do robienia na drutach i ustawić w nim fotel bujany, a także włączyć rozgłośnię radiową Skupienie albo tą z muzyką Metalową. Wszystko po to, by w pełni zanurzyć swojego Sima w dziewiarskiej nirvanie.

Jak wspomniałem we wcześniejszym wpisie na blogu, Seniorzy otrzymują wyjątkową opcję związaną z fotelami bujanymi. Siedząc na nich, Starsi Simowie zyskują bonusy do przyjaznych interakcji z innymi. Będą mogli także Wspominać, czerpiąc przyjemność z relaksowania się na kołyszących się krzesłach, zaglądając do najstarszych zakamarków umysłu. Jeżeli podczas Wspominania przełączycie się na Seniora zobaczycie, jak wirują wokół niego przebłyski. Podobnie, jak w przypadku Małego Dziecka, gdy bawi się zabawkami. To, co Starsi czerpią z całego tego doświadczenia, zależy od ich cech osobowości, a pozostaje wierzyć, że to coś przyjemnego!

Poniżej pozostawiam klip prezentujący animację podczas Wspominania, na przykładzie Dorosłego Sima. Ponieważ Dorośli i Seniorzy używają identycznego zestawu animacyjnego, wykorzystujemy jednego i tego samego Sima, który pomaga nam przy modelowaniu animacji.

Nie tylko Starsi zyskają wyjątkowe interakcje z bujanym fotelem, ale także Dzieci i Małe Dzieci. Otrzymają one opcję zabawy na krześle do zaspokajania potrzeb rozrywki. Będą kołysać się i mieć z tego masę frajdy. Spójrzcie tylko na tego uroczego, entuzjastycznego malucha. Skąd one biorą na to wszystko energię?

Chcielibyśmy odkryć, co jeszcze można robić więcej dzięki bujanym fotelom. Dajcie nam znać, jeśli macie ochotę zobaczyć więcej podobnych mebli w przyszłości!

Tym razem przedstawiam wam HaeJu Chung, animatorkę odpowiedzialną za Włóczkowe Historie Akcesoria! Zadałem jej kilka pytań, które pomogą wam zrozumieć, na czym polegają jej codzienne zadania oraz jak wygląda praca nad tym nieodłącznym elementem gry.


Conor: Czy możesz nam opowiedzieć na czym polega rola animatora przy The Sims 4?

HaeJu: Projektujemy wszelkie ruchy i ekspresje Sima, jakie niezbędne są, by dać wyraz interakcji z innymi Simami lub obiektami. Każdy najmniejszy gest animuje się osobno, za pomocą deweloperskiego narzędzia animacji, z którego korzystamy w trakcie prac nad The Sims 4. Używamy wyłącznie narzędzi, które zostały opracowane tutaj, w Maxis, specjalnie z myślą o serii The Sims.

Conor: Jakie szczególne wyzwania wiążą się z pracą nad fotelem bujanym i jak sobie z nimi radzisz?

HaeJu: Jest to skomplikowany obiekt, a nigdy wcześniej, w ramach The Sims 4, nie robiliśmy czegoś podobnego. Simowie siedząc w bujanym fotelu, który na dodatek jest w ruchu, mogą wykonywać różne istniejące już interakcje, na przykład towarzyskie z innymi Simami lub czytać książkę. Ponieważ do tych interakcji używamy istniejących animacji, moje zadanie polega na stworzeniu idealnej pozycji siedzącej, która pozwoli płynnie łączyć je z kołyszącym się krzesłem. Może to brzmieć banalnie, ale w rzeczywistości takie nie jest. Wykonujemy wiele animacji dla każdej z interakcji, aby dać poczucie unikalności ruchu – nazywamy to pętlami animacyjnymi – a niektóre z istniejących interakcji, takie jak rozmowa z innymi Simami podczas siedzenia, posiada wiele takich pętli, włączając w to, między innymi, różną gestykulację rękoma i wiele kątów nachylenia głów Sima. Ustalenie idealnej pozycji, aby jednocześnie fotel wyglądał dobrze i działał ze wszystkimi istniejącymi animacjami, których chcemy użyć, wymaga dużej iteracji oraz testów. Po ułożeniu idealnej pozycji, możemy zacząć tworzyć unikalne animacje fotela bujanego, w tym animację dziania podczas bujania.

Conor: Czy istnieje animacja, z której jesteś specjalnie zadowolona?

HaeJu: Tak! Została stworzona animacja związana z bujanym krzesłem, specjalnie z myślą o Małych Dzieciach oraz Dzieciach i było fajnie nad nią pracować. Powyżej widzieliście klip przedstawiający, jak dobrze maluch się bawi. Z niecierpliwością czekam na finalny projekt i zobaczenie wszystkich animacji fotela w grze. To będzie naprawdę bardzo urocze!

Conor: Jaka jest twoja ulubiona funkcja, nad którą kiedykolwiek pracowałaś w ramach The Sims 4?

HaeJu: To chowane łóżko [Murphy Bed – przyp. red.] z The Sims 4: Kompaktowe Wnętrza Akcesoria. Okazało się trudne do zanimowania. Podobnie jak fotel bujany, wcześniej nie robiliśmy czegoś podobnego w The Sims 4, więc to było nie lada wyzwanie. Animacja finalnie wyszła naprawdę fajnie, a przede wszystkim mam na myśli tą, kiedy Sim zostaje przygnieciony przez zepsute łóżko.


To tyle na dzisiaj! Zachęcam was do dalszego śledzenia nowinek na forum, a kolejny wpis zza kulis prac nad Akcesoriami już wkrótce.

Trzymajcie się, życzę wam miłej gry!
~ SimGuruConor


Zobaczcie poprzednie wpisy dotyczące The Sims 4: Włóczkowe Historie Akcesoria


Tłumaczenie i opracowanie: SimsMantra; Źródełko: Forum The Sims
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zobacz także