The Sims 4 – SimGuru Conor zdradza kilka detali odnośnie Akcesoriów Włóczkowe Historie

Na oficjalnym forum The Sims pojawił się bardzo interesujący wątek! Przybliża nam działanie opcji związanych z produkcją odzieży oraz objaśnia nowe funkcjonalności w Stwórz Sima, jakie pojawią się wraz z nadchodzącym rozszerzeniem.

Przygotowałam dla was tłumaczenie całego wpisu.

Przy okazji przypomnę, że trwa wciąż ostatnie głosowanie w sprawie dokładnie tego zestawu. W ankiecie możecie wskazać nazwę, którą uważacie za najbardziej pasującą do tego rozszerzenia oraz wskazać ikonkę, najbardziej odpowiadającą waszym gustom.


Cześć Simomaniacy! Z tej strony SimGuruConor, główny projektant Akcesoriów Społeczności The Sims 4. Mam nadzieję, że w tych szalonych czasach wszyscy na siebie uważacie (na szczęście jest teraz mnóstwo świetnych gier wideo, które nas zajmują. Wiecie doskonale o czym mówię!).

Dzisiaj zagłębimy się w jeden z nowych systemów rozgrywki, a mianowicie system odblokowywania dziewiarskich elementów odzieży w Stwórz Sima! Należy pamiętać, że ten pakiet jest wciąż w fazie rozwoju i rzeczy mogą (i będą) się zmieniać, od teraz do momentu wydania rozszerzenia.

Jak wielu z was wie, większość strojów jest już domyślnie odblokowana w The Sims 4. Za wyjątkiem niektórych części odzieży [część odblokowujemy jako nagrodę, np. po awansie w pracy – przyp. red.], większość jest łatwo dostępna dla wszystkich Simów. Pomaga wam to od razu opowiadać historie, jakie tylko chcecie, ale nie czułem, aby ta mechanika była idealna w kontekście Akcesoriów, gdzie głównym tematem byłyby Simy dziergające własne ubrania.

W przypadku dzianin, takich jak swetry i czapki, Simowie będą musieli je tworzyć i odblokowywać w trakcie gry. Po zakończeniu tworzenia przedmiotu, pojawi się on w ekwipunku waszego Sima. Wtedy należy wybrać opcję “Dodaj do szafy”, aby odblokować element ubrania dla całej rodziny, którą gracie. Jeśli więc Sim zrobi naprawdę wspaniały sweter, każdy Sim w tym domu będzie cieszyć się owocami jego pracy.

Ma to sens, prawda? Fajne. Ale to tylko część zabawy!

Postanowiliśmy zrobić także tak, że wytworzone ubrania będą widoczne w Stwórz Sima, zanim je odblokujecie. W ten sposób przejrzycie wszystkie potencjalnie przedmioty do zrobienia, zanim jeszcze je wytworzycie. Pomoże to wprowadzić was w dziewiarską podróż i pokaże, jakie poziomy umiejętności są wymagane do przygotowania określonych modeli. Nigdy wcześniej nie pokazywaliśmy zablokowanych elementów garderoby w Stwórz Sima, więc czuję wielką ekscytację, że możemy to w końcu zrobić w ramach tych Akcesoriów!

Aby pomóc wam w uzmysłowieniu sobie tego, co mam na myśli, oto koncepcja, którą nasz zespół UX (więcej o nim poniżej!) wykminił.


Takie rozwiązanie wydało się absolutnie niezbędne w przypadku rozszerzenia do gry, silnie skupionego na tworzeniu odzieży, dzięki czemu nasze dzianiny “poczują się” wyróżnione.

Nie będziecie też zmuszeni do tego, aby tylko odblokowywać kolejne elementy dla swojej simowej rodziny. Lubicie po prostu obdarowywać innych swetrami? Przekazujecie skarpetki wyłącznie na cele charytatywne? Może chcecie spruć całą rzecz i zacząć od nowa? W każdym razie, dzianiny pozostaną w ekwipunku waszego Sima, dopóki nie zdecydujecie, co z nimi zrobić.

Planuję za jakiś czas zamieścić również odpowiedni wpis na forum, aby omówić kolejne ciekawe rzeczy, jakie będzie można zrobić z dzianinowymi przedmiotami. Ale na razie… co powiecie na przedpremierowy wgląd w niektóre ubrania, jakie będzie można stworzyć? Spojlery poniżej!

Teraz przedstawiam wam Justina Allena, naszego projektanta UX, który współpracuje przy powstawaniu Akcesoriów Społeczności. Przygotowałem kilka pytań oraz odpowiedzi Justina, aby przekazać wam dodatkowe informacje na temat procesu prac nad tym rozszerzeniem.

Conor: Czy możesz nam powiedzieć, czym jest UX i co to znaczy być projektantem UX?

Justin: Krótko mówiąc, projektant UX (User Experience, “doświadczenia użytkownika”) projektuje ogólne wrażenia, logikę interakcji w grze oraz ich funkcje. Ciężko pracujemy nad tym, aby doświadczenia były odpowiednie na wielu poziomach i dla każdego typu gracza The Sims. To fantastycznie uczucie być częścią zespołu pełnego pasji, który stara się zapewnić graczom jak najlepsze wrażenia. Staram się stale przeglądać kanały YouTube i różne fora, aby zobaczyć, z czego Simomaniacy cieszą się najbardziej oraz co ich frustruje w The Sims 4. Staram się też mieć tę wiedzę na uwadze podczas projektowania kolejnych, mających wpływ na siebie, funkcji.

Conor: Z jakimi wyzwaniami musiałeś się zmierzyć, projektując system odblokowywania dziewiarstwa w Stwórz Sima?

Justin: Wielkim wyzwaniem było uczynienie go zrozumiałym, a jednocześnie interesującym, bez poczucia, że cokolwiek narzuca lub przytłacza. Chcemy, aby gracze zobaczyli zablokowane przedmioty i chętnie zapoznawali się z mechaniką, w jaki sposób je odblokowywać. Ważne było dla nas także stworzenie systemu, który będzie ewoluował i będzie wykorzystywany wraz z innymi funkcjonalnościami, w przyszłych rozszerzeniach do The Sims 4.

Conor: Jaka jest twoja ulubiona funkcjonalność, nad którą kiedykolwiek pracowałeś w The Sims 4?

Justin: Jestem całkiem nowy w zespole The Sims 4 (pracowałem nad kilkoma innymi projektami w EA zanim dołączyłem do Maxis). Ale uwielbiałem pracować nad The Sims 4: Kompaktowe wnętrza Akcesoria. To było spore wyzwanie, by zaimplementować zmiany w interfejsie użytkownika w Trybie Budowania, miałem spore pole do eksperymentów. Jestem podekscytowany rzeczami, nad którymi także pracuję obecnie i które pojawią się w przyszłych rozszerzeniach, ale nie mogę teraz o nich mówić, za co przepraszam! Czuję się bardzo dumny z pracy nad grą, która ma tak aktywnych i niesamowitych fanów.

Mam nadzieję, że spodobała się wam się ta aktualizacja w kwestii nadchodzących Akcesoriów! Chciałbym w przyszłości również móc publikować podobne posty, nakreślające jak się sprawy mają, więc bądźcie czujni i miejcie forum na oku.

Miłej gry! – SimGuru Conor


Tłumaczenie: SimsMantra, Źródełko: Forum The Sims
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zobacz także