Podsumowując Maxis Monthly – Kolejne nowości dla wszystkich oraz głosowanie na Akcesoria Społeczności

W pół godziny zobaczyliśmy zaskakująco wiele, a listopadowe Maxis Monthly śmiało można zaliczyć do jednego z najlepszych w tym roku. Powodów jest kilka.

SimGuru jak postanowili, tak robią. Od jakiegoś czasu wydarzenie odbywa się wyłącznie przy okazji prowadzania do gry nowych rzeczy, obiektów i funkcjonalności. Tak się składa, że listopad przyniósł nie tylko Dodatek The Sims 4: Uniwersytet, ale i parę świetnych wieści.

Hostami wydarzenia tym razem byli SimGuru Ninja oraz SimGuru Dana. Ze względu na ograniczony czas, nie pozwolili sobie jednak na dokładność, a nawet pozostawili bez komentarza kilka całkiem interesujących, świeżych funkcji. Mam na myśli tu chociażby przypisywanie Simów do łóżek czy blokowanie komputerów.

Co do listy poprawek właśnie, kompletne zestawienie znajdziecie na podstronie EA dedykowanej TS4. Na razie odsyłam was tam i mam nadzieję że niedługo lista zostanie przetłumaczona na rodzimy język (chociaż tym razem niestety czekamy dłużej, niż zwykle…).

Urocze nowości w garderobie dla najmłodszych

Do CAS dla grupy wiekowej Dzieci oraz Małe Dzieci dodano kilka naprawdę ładnych, jesienno-zimowych ubranek. Tych dla najmniejszych Simów da się odczuć wciąż poważny deficyt, dlatego cieszę się, że Twórcy przypomnieli sobie o uzupełnieniu tych szaf, nawet i o te pary.

Manipulacja wysokością kolumn w Trybie Budowy

Jeżeli jeszcze czegoś brakowało w Trybie Budowy, to manipulowaniem wysokością kolumn właśnie! Nowej mocy kolumn po raz pierwszy mogliśmy się przyjrzeć podczas streamu prezentującego rozgrywkę w The Sims 4: Uniwersytet. Niektórzy Simomaniacy zastanawiali się nawet, czy nie jest to jakiś kolejny bug, bo problemów z kolumnami ostatnio trochę mieliśmy. Najwyraźniej wynikały one właśnie z trwających wtedy prac nad ich skalowaniem.

Dostępność jako nowa opcja w ustawieniach gry – na razie tylko dotycząca interfejsu graficznego (GUI)

O dostępności dla graczy z niepełnosprawnościami ostatnio mówi się coraz częściej i coraz głośniej! W przypadku The Sims 4, po raz pierwszy został ten temat poruszony przy okazji zmian brandingowych marki. Pamiętacie wściekle niebieski ekran ładowania, który później złagodzono i nadano kolor granatowy? W tym przypadku chodziło o kontrasty i komfort oczu graczy. Na razie opcja “Dostępność” to wyłącznie kontrolka do manipulacji wielkością interfejsu graficznego. Dzięki temu, Simomaniacy grający w grę na niewielkich lub o wiele większych, niż HD monitorach, mogą dostosować rozmiary ikon i innych elementów odpowiadających za nawigację w TS4. To bardzo dobre udogodnienie. Chcemy więcej!

Dodatkowe przeznaczenie menu głównego

Twórcy cały czas jeszcze dopracowują menu główne w The Sims 4, po tych totalnych zmianach, jakie miały miejsce w lecie tego roku. Postanowiono dorzucić na nim jeszcze przydatne linki do ciekawych informacji o grze oraz wszelkich najnowszych wpisów z oficjalnego bloga EA. Od tej pory to praktyczna tablica ogłoszeniowa, również z wyróżnionymi przez Twórców kreacjami Simomaniaków rozwijających Galerię.

Po raz kolejny producenci oddają głos graczom! Weźmiemy udział w głosowaniu na kolejne Akcesoria Społeczności

Na koniec prawdziwa bomba i coś, czego kompletnie się nie spodziewałam po listopadowym Maxis Monthly. W drodze głosowania wybierzemy kolejne Akcesoria, jakie ukażą się w przyszłym roku. Pamiętacie, jak to było w przypadku Wielkiego Prania? I tym razem zaplanowano podobną drogę decyzyjną. Zostało zaplanowanych 5 etapów, w których wybierzemy temat przewodni Akcesoriów, ich styl graficzny, zestaw ubrań oraz obiektów, a nawet najlepiej brzmiący tytuł.

Pierwsza ankieta pojawi się już w najbliższy poniedziałek, a za jej pośrednictwem zadecydujemy o naszych preferencjach. Tutaj do wyboru Twórcy proponują:

  • Arts & Crafts / Sztuka i rękodzieło (garncarstwo, jadalne dzieła sztuki, haft i szydełkowanie, sztuka w szkle)

Na pewno spora część Społeczności odda głos właśnie na ten temat, głównie ze względu na coraz częstsze prośby o rozszerzenie gry o nowe hobby i zajęcia dla najstarszych Simów. Obecnie rozgrywka seniorami nie należy do porywających, ale to pewnie doskonale już sprawdziliście sami. W przypadku tej wygranej, prawdopodobnie też o wiele częściej korzystałabym z możliwości Witaj w Pracy, prowadząc małe i duże rodzinne biznesy rzemieślnicze i rękodzielnicze.

  • Self-Care routines / Zdrowa rutyna (zegarki fitness, parzenie herbaty, cecha związana z wegetarianizmem, aspiracja związana ze zdrowym stylem życia, blender do smoothie)

W zdrowym ciele zdrowy duch, jak to mówią, ale w mojej opinii takie rozszerzenie nie wniosłoby do gry nic szczególnie nowego. Akcesoria Fitness do moich ulubionych nie należą, no i szkoda, że powyższe rzeczy w duchu zdrowej rutyny nie znalazły się właśnie tam. Wymienione na slajdzie rzeczy byłyby za to idealne jako dodatki do darmowych aktualizacji gry – co do tego nie mam wątpliwości.

  • Fun-Tech / Technologia i gry (symulatory rekreacyjne, bieżnia, minigolf i rowerki wirtualne, łapanie Pustkostworków, wirtualny przyjaciel na-niby)

Jeżeli na samą myśl o grach w VR i AR czujecie dreszczyk i chętnie połapalibyście w The Sims coś w rodzaju Pokemonów, to z całą pewnością powinniście wstawić się za tą propozycją. Ja jednak niekoniecznie widzę tu potencjał gameplay’owy (plus to kolejne rzeczy, znowu, jakich zwyczajnie zabrakło w Akcesoriach Fitness), no i po prostu za grami w grze nie przepadam.

Za to wyobraźcie sobie paczkę w połączeniu z dbaniem o siebie i nie-dbaniem. Gdyby tak Sim stanął przed wyborem zdrowego i niezdrowego, wręcz wycofanego z “prawdziwego” trybu życia…

  • Science & Technology / Nauka i technologia (mikroskop, urządzenia kuchenne i nauka o żywności, astronomia i przenośny teleskop)

Tu coś na zasadzie uzupełnienia do Kuchni na Wypasie oraz Zjedzmy na Mieście w klimacie kosmicznym… i wydaje mi się, że takie Akcesoria o tematyce naukowo-technologicznej wypadły idealnie. Ciekawe? Oczywiście! Ale coś czuję, że i temu tematowi przyjdzie poczekać na lepsze czasy. Sporo też Simomaniaków wciąż stawia na realistyczną rozgrywkę, nie zaś na eksperymenty. Chociaż oczywiście malutki mikroskop kusi.

  • Happy Haunts / Astrologia i zjawiska nadprzyrodzone (kariera pogromcy duchów, kariera wróżbity, kariera Ponurego Żniwiarza, stół i przybory do wróżenia, cecha parceli “Nawiedzony dom”)

Z kolei ta część Społeczności, która w magii w The Sims 4 ostatnio się zakochała, na pewno upodoba sobie ten pomysł. Sama poważnie rozważam oddanie swojego głosu na wprowadzenie takich dziwacznych i tajemniczych zajęć, co doskonale uzupełniałoby Wampiry oraz (nieco rozczarowującą…) Krainę Magii.

O wynikach głosowań postaram się napisać jeszcze kilka wpisów. Przypomnę, że pierwsze głosowanie rozpocznie się w poniedziałek, 18 listopada 2019. Link do ankiety zostanie umieszczony między innym na ekranie głównym gry. Przypomnę wam jeszcze o tym fakcie w kanałach społecznościowych SimsMantry.

Psst! Link już jest… o, tutaj.

Jeżeli macie ochotę na wymianę zdań w kwestii nowości i nadchodzących ankiet, koniecznie wpadajcie do grupy na Facebooku! Jestem też ciekawa waszych preferencji co do kolejnych Akcesoriów – dajcie znać na co wy zagłosujecie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zobacz także